GECE GÖKYÜZÜ GÖZLEMİ İÇİN ÜCRETSİZ UYGULAMA ÖNERİLERİ

 






Herkese merhaba! Uzun bir aradan sonra karşınızdayım. Bu sefer bir takımyıldızının özelliklerini ve mitolojik öyküsünü anlatmayacağım. Daha pratik ve daha basit, günlük hayatınızda kullanabileceğiniz şeyler ile karşınızdayım.

 

Önceki yazılarımı okudunuz ve beğendiniz mi bilmiyorum ama benim adıma yazması çok eğlenceliydi. Ancak fark ettim ki yazdıktan bir süre sonra ben de bu hikayeleri unutuyorum. Orion, Pleiades, Sirius, Andromeda ya da İkizleri unutmuyorum belki ama Lir ve Okçuk Takımyıldızlarının öyküsünü unuttum bile 😊 Bazen hangi takımyıldızları birbirine yakındı onu da unutabiliyorum ve sadece şeklinden ya da en parlak yıldızından onu ayırt edebiliyorum. Gecenin ilerleyen saatinde dünyamızın hareketi nedeniyle daha farklı açıdan baktığım zaman tanıdığım bir takımyıldızını dahi çıkaramayabiliyorum. İşte bu nedenlerle teknolojiden faydalanmak gerekiyor. Yıldızların, Takımyıldızlarının ve Gezegenlerin konumunu gösteren uygulamalar gözlem yapmamızı ve gökcisimleriniz tanımamızı kolaylaştırıyor. Bu uygulamaları IPhone Appstore’da, Android Play Store’da bulabilirsiniz. Ücretli olup olmamasına göre özellikleri değişen bu uygulamalardan benim de kullandığım iki tanesini önereceğim ve sevdiğim özelliklerini açıklayacağım.


GÖKYÜZÜ GÖZLEMİ İÇİN UYGULAMA ÖNERİLERİ

SKYVİEW FREE 

İşte ilk öneri: Skyview Free. En çok kullandığım ve en kullanışlı gelen uygulama. Çünkü kameranızı yönelttiğiniz yerde bulunan gök cisimlerini görebiliyorsunuz! Bu özelliği ile kameranızın gösterdiği gökyüzünüz ve gök cismini uygulamada ekranında görünen ile denk düşürerek ne olduğunu öğrenebilirsiniz. 88 takımyıldızı ve tüm yıldızlar tabii ki yok ancak en parlak olanlar ve başlıcalarını görebilirsiniz. Bunun için de konumunuzu ve saatinizi doğru ayarladığınıza emin olmanız gerek. Bunun dışında takımyıldızlarının şekillerini, gök cisimlerinin yörüngesini de görebilmektesiniz. Kamera özelliğini kapatırsanız arka plan siyah olacaktır ancak halen uygulama ekranındaki cisimleri hareket ile takip edebileceksiniz. Son olarak teleskop bağlama özelliği de bulunmakta görünüyor ancak teleskobum olmadığı için deneyimlerimi aktaramayacağım. Ücretsiz bir uygulama için bence gayet yeterli özellikler sunmakta. Eğer Premium’a yükseltirseniz 88 takımyıldızını, çok daha fazla yıldızı, nebulayı ve galaksileri gösterecektir. Eğer gerçekten ışık kirliliğinden uzak bir yerde sık sık gözlem yapma şansınız oluyorsa Premium’a yükseltmeye değecektir. Sadece şehirde ve kısıtlı bir gözlem imkanınız varsa ücretsiz versiyonu size yetecektir.


Skyview Free

 

STELLARIUM

İkinci önerim ise Stellarium. Ufak bir kıyasla Skyview Free’den daha az tercih etme nedenimi söyleyeyim: Kameranızı aktif olarak kullanma şansınız yok. Yani uygulama ekranında sadece illüstrasyon gök cisimlerini ve gökyüzünü görebilirsiniz. Bu nedenle öğrenmek istediğiniz gökcismini belirlemekte zorluk yaşamanız çok muhtemel. 


Stellarium

Neden önerdiğime gelecek olursak, illüstrasyonu çok daha güzel. Bu benim için büyük bir artıydı. Ayrıca “sky cultures” seçeneği ile Çin, Mısır, Hint, Avrupa gibi 27 farklı gökyüzü kültürünü seçebilir ve o kültürlerdeki gökcisimlerinin farklı isimlerini, farklı takımyıldızlarını görebilirsiniz. Mükemmel değil mi! Batı Avrupa, Arap ve Çin gökyüzü kültür seçeneklerini seçtim ve yaklaşık aynı konumları gösterir şekilde ekran görüntüsünü aldım. Farklılıklara bakın!



Tabii ki bu uygulamanın da Premium versiyonu var. Daha fazla gökcismi görebilmek ve bir cihaz bağlayabilmek için dilerseniz Premium’a geçebilirsiniz. Ben bu iki uygulamayı da ücretsiz versiyonlarında kullanmaktayım. Siz de kendi ihtiyacınız doğrultusunda seçebilirsiniz.

 

Umarım bu yazım sizin için faydalı olmuştur ve önerilerimden memnun kalırsınız. Reklam ya da kar amaçlı bir paylaşım değil tamamen kendi tecrübelerime dayanan bir öneridir. Eğer siz de benim gibi bir amatörseniz ve çok daha kullanışlı bir uygulama kullanıyorsanız önerinizi yorum olarak yazmaktan çekinmeyin! Uygulamaları hazır edin ve haydi, göğe bakalım🌟

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YILDIZLARIN DA ÖYKÜLERİ VAR - LİR (LYRA) TAKIMYILDIZI

YILDIZLARIN DA ÖYKÜLERİ VAR - KARTAL (AQUİLA) TAKIMYILDIZI

YILDIZLARIN DA ÖYKÜLERİ VAR - BOĞA (TAURUS) TAKIMYILDIZI